Jesteś tutaj

Wydział Infrastruktury Społecznej i Promocji

WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY SPOŁECZNEJ I PROMOCJI

Naczelnik Wydziału: mgr inż. Monika Lenart-Kuczyńska

tel: 18 2632 207

Wzory dokumentów do pobrania:

-Gospodarka Odpadami:

-Pozwolenia Alkohole:

-Działalność gospodarcza:

-Stypendia, Sport:

-Turystyka:

-Organizacje pozarządowe:

Program współpracy:

Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy:

Wzory i wnioski:

Konkursy ofert:


 

Do zadań Wydziału Infrastruktury Społecznej i Promocji należy:

  1. realizacja zadań określonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku  w gminach poprzez:
  1. przygotowywanie uchwał Rady Gminy Nowy Targ w zakresie niezbędnym do realizacji zadań gminy,
  2. przygotowywanie i prowadzenie postępowań przetargowych w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów,
  3. kontrola realizacji umów zawartych z firmami wywozowymi na usługi odbierania i zagospodarowania odpadów,
  4.   kontrola firm wpisanych do rejestru działalności regulowanej, a w szczególności nakładanie kar finansowych na firmy wywozowe mieszające odpady zgromadzone w sposób selektywny,
  5. bieżąca analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
  6. współpraca ze Strażą Gminną w zakresie kontroli realizacji obowiązków właścicieli nieruchomości wynikających z ustawy oraz aktów prawa miejscowego,
  7.  prowadzenie kampanii edukacyjnych w zakresie prawidłowego postępowania  z odpadami,
  8. sprawowanie nadzoru nad stanem sanitarnym oraz utrzymaniem czystości i porządku  w gminie,
  9. nadzorowanie likwidacji dzikich wysypisk w gminie,
  10. udzielanie zezwoleń na odbiór nieczystości ciekłych,
  11. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
  12. przyjmowanie od prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości kwartalnych sprawozdań
  13. sporządzanie dla marszałka województwa oraz wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.

 

2)realizacja zadań określonych ustawą o odpadach poprzez:

  1. przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz sposobach gospodarowania, wytworzonymi odpadami,
  2. wydawanie decyzji zatwierdzających program gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz pozwoleń na wytwarzanie odpadów dla wytwórców odpadów,
  3. wydawanie przedsiębiorcom zezwoleń na gospodarowanie odpadami  w zakresie transportu, zbierania oraz odzysku,
  4. opiniowanie wniosków o wydanie przez Marszałka Województwa Małopolskiego lub Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska  zezwoleń w zakresie wytwarzania, zbierania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,

3)prowadzenie rejestrów:

  1. posiadaczy zwolnionych z obowiązku uzyskania zezwolenia na zbieranie i transport określonych rodzajów odpadów,
  2. zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
  3. przedkładanie informacji Marszałkowi Województwa Małopolskiego o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska,
  4. wydawanie decyzji nakazujących usuwanie odpadów zgromadzonych w miejscach nieprzeznaczonych do ich składowania

 

4) realizacja zadań związanych z opłatami  za Gospodarowanie Odpadami Komunalnymi:

  1. przyjmowanie, weryfikacja i kontrola deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami,
  2.  prowadzenie postępowania na podstawie ustawy Ordynacja podatkowa
           aa) wydawanie decyzji określających wysokość opłaty,
           ab) wydawanie decyzji o zaległościach z tytułu opłaty
           ac) wystawianie wezwań i postanowień,
  3. prowadzenie postępowań w zakresie ulg,
  4. księgowanie wpłat,
  5.  prowadzenie windykacji opłat:
    aa) wystawianie upomnień
    ab) wystawianie tytułów wykonawczych
  6. prowadzenie sprawozdawczości finansowej w zakresie opłat.

5) do zakresu zadań na stanowisku ds. działalności gospodarczej, promocji, sportu  i turystyki  należą następujące sprawy:

  1. realizacja zadań z zakresu obsługi Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ( wpis do CEIDG zmiana danych, wpis informacji o zawiedzeniu działalności gospodarczej, wpis informacji o wznowieniu działalności gospodarczej, wykreślenie wpisu ),
  2. obsługa rejestru uprawnień i ograniczeń podmiotów gospodarczych, 
  3. wydawanie zaświadczeń  o prowadzeniu działalności gospodarczej na podstawie bazy archiwalnej gminnej ewidencji działalności gospodarczej,  
  4. wykonywanie zadań dotyczących wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych ze względu na ilość punktów sprzedaży i miejsce sprzedaży,  sprzedaż detaliczna  i punkty  gastronomiczne, w oparciu o podjęte Uchwały Rady Gminy,
  5. naliczanie i przyjmowanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  6. wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  7. prowadzenie dokumentacji w zakresie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  8. sporządzanie sprawozdań w/w zakresie,
  9. prowadzenie zadań związanych ze sportem, turystyką i rekreacją,
  10. - prowadzenie Ewidencji Uczniowskich Klubów Sportowych, Ludowych Zespołów Sportowych i Ludowych Klubów Sportowych,
  11. prowadzenie ewidencji obiektów i urządzeń sportowo-rekreacyjnych,
  12. prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, obiektów nie będących obiektami hotelarskimi,
  13. prowadzenie ewidencji pól namiotowych i kempingowych,
  14. obsługa otwartych konkursów ofert w zakresie działalności pożytku publicznego ( przyjmowanie i ocena merytoryczna wniosków, sporządzanie umów, ocena i rozliczanie sprawozdań),
  15. współpraca z organizacjami pozarządowymi  działającymi na terenie Gminy Nowy Targ,
  16. przyjmowanie oraz cena merytoryczna wniosków o stypendia sportowe,
  17. wydawanie decyzji zezwalających na przeprowadzanie zbiórek publicznych,
  18. przygotowywanie i wypełnianie wszelkiego rodzaju ankiet i badań statystycznych dotyczących przedsiębiorczości na terenie gminy oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie gminy
  19. przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządzeń Wójta Gminy w zakresie związanym z powierzonymi zadaniami

6) do zadań stanowiska w zakresie spraw wojskowych należy:

  1. prowadzenie rejestracji i kwalifikacji wojskowej,
  2. przygotowanie rozstrzygnięć w przedmiocie grzywny w celu rejestracji  lub przymuszenia w przedmiocie doprowadzenia osób, które nie stawiły się do kwalifikacji wojskowej,
  3. przygotowywanie decyzji Wójta orzekających o konieczności sprawowania przez osobę  podlegającą obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
  4. prowadzenie w czasie kwalifikacji wojskowej, listy osób, które stawiły się do komisji kwalifikacji wojskowej,
  5. prowadzenie akcji kurierskiej.

Wydział Infrastruktury Społecznej i Promocji przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „ISP”.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer