Harmonogram - dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1 |
Podanie do publicznej wiadomości danych kontaktowych osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności Urzędu + informacja odnośnie zakresu zadań koordynatora |
Koordynator ds. dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej |
Publikacja informacji na stronie internetowej Urzędu Gminy Nowy Targ. |
Listopad 2020 |
2 |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 |
Koordynator ds. dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej Koordynator ds. dostępności architektonicznej +zespół |
|
Listopad 2020 |
3 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie:
|
Koordynator ds. dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej Koordynator ds. dostępności architektonicznej +zespół |
Publikacja w BIP Urzędu danych adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi z zapisów art. 6 ustawy (np. planowane dostosowanie strony internetowej do standardu WCAG 2.1 w roku 2021, zapewnienie informacji w zakresie rozkładu pomieszczeń w budynku.) |
Realizacja w całym okresie działania |
4 |
Analiza stanu obiektu Urzędu Gminy Nowy Targ pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów Ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 ze zm.) |
Koordynator ds. dostępności architektonicznej |
Analiza stanu budynku Urzędu Gminy Nowym Targu, oszacowanie kosztów prac, które będą musiały zostać wykonane tak, aby budynek urzędu spełniał minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wynikające z przepisów – art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 ze zm.) |
Realizacja w całym okresie działania |
Dokonanie analizy dostępności strony internetowej |
Koordynator ds. dostępności + informatyk |
Co najmniej raz w roku oraz za każdym razem gdy dokonywane sa istotne zmiany w strukturze strony internetowej |
||
5 |
Dokonanie oceny obecnego dostosowania administrowanego obiektu Urzędu Gminy Nowy Targ do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
Koordynator ds. dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej Koordynator ds. dostępności architektonicznej |
Napisanie i przedstawienie deklaracji dostępności ze wskazaniem na określone wymagania w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, wynikające z art. 6 ustawy |
2023 |
6 |
Znalezienie alternatywnych możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z powodu określonych ograniczeń technicznych i prawnych. |
Koordynator ds. dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej Koordynator ds. dostępności architektonicznej |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP Urzędu informacji wynikającej z art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego ( np. zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – np. zapewnienie kontaktu telefonicznego, elektronicznego oraz wprowadzenie takiej organizacji podmiotu publicznego , która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób. |
Realizacja w całym okresie działania |
7 |
Monitorowanie oraz współpraca z podmiotami publicznymi zajmującymi się zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej Koordynator ds. dostępności architektonicznej |
|
Realizacja w całym okresie działania |
8 |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
Koordynator ds. dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej Koordynator ds. dostępności architektonicznej |
Pozyskiwanie danych na temat dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz uwzględnienie uwag na temat stwierdzonych już przeszkód w dostępności oraz koniecznych zaleceń związanych ze zmianą lub usunięciem barier |
2021 |
9 |
Sporządzenie Raportu Zbiorczego |
Koordynator ds. dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej Koordynator ds. dostępności architektonicznej |
Przekazanie raportu do zatwierdzenia przez Wójta Gminy Nowy Targ, następnie podanie go do publicznej wiadomości na stronie internetowej BIP |
2021 |
Wyposażenie Urzędu w Pętle indukcyjna w celu ułatwienia obsługi osobom słabosłyszącym |
Koordynator ds. dostępności |
2023 |
||
Szkolenie pracowników urzędu z zakresu obsługi osób z niepełnosparwnościami |
Koordynator ds. dostępności |
Przynajmniej raz w roku poczynając od 2022 organizować szkolenie dla grupy pracowników aby do 2025 przeszkolić większość pracowników Urzędu, GOPS i innych jednostek gminnych w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. |
Realizacja w całym okresie działania |