Wydział Gospodarki Przestrzennej i Inwestycji
Naczelnik Wydziału: mgr inż. Stanisław Żółtek
tel: 18 2632 214
- Do zadań Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Inwestycji należy:
- z zakresu gospodarki przestrzennej (Referat Gospodarki Przestrzennej):
- przygotowanie dokumentacji niezbędnej do opracowania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Przygotowanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy,
- prowadzenie rejestru wniosków o zmianę w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
- przygotowanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy,
- przygotowanie stosownych wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie procedury związanej z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- udzielanie bieżącej informacji stronom w sprawach dotyczących przeznaczenia terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego,
- przygotowanie projektów decyzji administracyjnych i postanowień,
- uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego z właściwymi organami,
- wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- sporządzanie wyrysów graficznych z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego, uczestniczenie w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych na wezwanie organów nadzoru budowlanego.
- z zakresu zamówień publicznych (Referat Zamówień Publicznych):
- organizowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o przepisy Prawo zamówień publicznych we współpracy z innymi wydziałami i jednostkami gminy, które odpowiadają za część merytoryczną, w tym:
- uzgadnianie składu Komisji Przetargowej i przygotowanie decyzji Wójta w tej sprawie,
- opracowanie regulaminu Komisji Przetargowej, regulaminu konkursu,
- opracowanie dokumentacji niezbędnej do dokonania zamówienia + Specyfikacja Warunków Zamówienia, zaproszenia do składnia ofert,
- opracowanie dokumentacji postępowań i protokołów postępowań,
- uczestniczenie w pracach Komisji Przetargowej i jej obsługa kancelaryjno- techniczna,
- reprezentowanie Urzędu w ramach udzielonych upoważnień w kontaktach z Urzędem Zamówień Publicznych oraz innymi instytucjami związanymi z realizacją ustawy Prawo zamówień publicznych,
- przygotowanie umów dla wykonawców będących rezultatem przeprowadzonych postępowań,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych oraz rejestru umów i zleceń o zamówienia publiczne,
- opisywanie faktur pod względem zgodności z przeprowadzonym postępowaniem,
- prowadzenie zbioru przepisów prawnych i interpretacji w zakresie zamówień publicznych,
- archiwizowanie dokumentacji przeprowadzonych postępowań o zamówienie publiczne,
- sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach,
- nadzorowanie działań dotyczących zamówień publicznych prowadzonych przez inne komórki organizacyjne Urzędu,
- przygotowanie zleceń nieobjętych postępowaniem przetargowym.
- organizowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o przepisy Prawo zamówień publicznych we współpracy z innymi wydziałami i jednostkami gminy, które odpowiadają za część merytoryczną, w tym:
- z zakresu gospodarki komunalnej i inwestycji (Referat Inwestycji):
- nadzorowanie modernizacji, adaptacji i remontów budynków gminnych,
- nadzorowanie inwestycji gminnych,
- współpraca z wykonawcami oraz inspektorami nadzoru celem jak najlepszej realizacji,
- dokonywanie przekazywania placu budowy i odbiorów robót inwestycyjnych, remontowych i przekazywanie tych robót właściwym podmiotom,
- prowadzenie ewidencji zadań inwestycyjnych,
- tworzenie wieloletnich, rocznych bieżących planów w zakresie inwestycji, remontów i uzgodnienie z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi,
- nadzór nad terminowością realizacji umów,
- przygotowywanie dokumentacji celem uzyskania decyzji na użytkowanie obiektów nowo budowlanych i remontowych,
- weryfikowanie pod względem merytorycznym faktur i wszelkich operacji związanych z prowadzoną inwestycją,
- przygotowywanie uchwał w zakresie prowadzonych spraw oraz sprawozdawczość,
- prowadzenie rejestru umów i zleceń dotyczących realizacji procesu inwestycyjnego,
- pomoc przy opracowywaniu i przygotowywaniu wniosków związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych,
- bieżące naprawy i konserwacja oświetlenia ulicznego,
- nadzorowanie sprawności sieci wodociągowej, kanalizacyjnej oraz oczyszczalni ścieków,
- bieżące utrzymanie dróg, remonty cząstkowe dróg,
- organizacja i koordynacja zimowego utrzymania dróg,
- sprawozdanie nadzoru inwestorskiego w imieniu Gminy nad robotami drogowymi,
- obsługa zadań na rzecz społeczności romskiej,
- nadzór merytoryczny nad prowadzeniem cmentarza komunalnego,
- prowadzenie książek obiektu budowlanego.
- z zakresu drogownictwa (Referat Drogownictwa i Transportu):
- aktualizacja planów rozwoju sieci drogowej w aspekcie zmian w planach zagospodarowania przestrzennego Gminy,
- opracowywanie planów remontów, przebudowy i budowy nowych dróg, mostów i obiektów inżynierskich,
- aktualizacja ewidencji dróg i mostów na podstawie przeglądów okresowych i zmian spowodowanych rozbudową i przebudową sieci drogowej,
- zapewnienie koordynacji wszelkich prac prowadzonych w pasie drogowym dróg gminnych,
- określenie warunków technicznych budowy i przebudowy sieci własnej oraz określenie warunków technicznych wykonywania zjazdów, prowadzenia robót umieszczania urządzeń obcych w pasie drogowym dróg gminnych.
- wydanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie robót w pasie drogowym,
- egzekwowanie nałożonych treścią uzgodnień i decyzji zobowiązań stron w zakresie wskazanym w ppkt e), f), g),
- sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem ruchu na drogach gminnych, poprzez opracowanie zmian i uzgadnianie projektów zmian w organizacji ruchu i oznakowania dróg oraz udział w komisji bezpieczeństwa ruchu,
- wykonywanie zadań bieżącego utrzymania dróg gminnych poprzez zlecanie i nadzorowanie wykonania remontów cząstkowych, utrzymania drożności rowów i przepustów, koszenia traw w pasach drogowych,
- sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem ustawy o drogach publicznych w zakresie ochrony pasa drogowego przed działaniami niepożądanymi, sprzecznymi z przepisami ustawy, stanowiącymi zagrożenie bezpieczeństwa ruchu lub skutkującymi uszkodzeniem drogi lub obiektu drogowego,
- nadzór nad funkcjonowaniem transportu publicznego na terenie gminy, w tym zapewnienie koordynacji pracy transportu publicznego, a w szczególności przygotowywanie wniosków kierowanych do przewoźników o korektę rozkładu jazdy,
- opiniowanie wniosków o koncesje na wykonywanie usług transportu publicznego na etapie wydawania zezwoleń przez Starostę,
- opiniowanie, uzgadnianie oraz nadzór nad lokalizacja przystanków komunikacji publicznej,
- opiniowanie, uzgadnianie, nadzór organizacji ruchu drogowego na drogach gminnych.
- z zakresu gospodarki przestrzennej (Referat Gospodarki Przestrzennej):
- Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GPI”.
- Referat Zamówień Publicznych realizuje zadania określone w ust. 1 pkt 2.
- Referat Inwestycji realizuje zadania określone w ust. 1 pkt 3.
- Referat Drogownictwa realizuje zadania określone w ust. 1 pkt 4.
- Referat Gospodarki Przestrzennej realizuje zadania określone w ust. 1 pkt 1.
- Referat Zamówień Publicznych przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GPI-ZP”.
- Referat Inwestycji przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GPI-I”.
- Referat Drogownictwa przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GPI-DR”.
- Referat Gospodarki Przestrzennej przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GPI-GP”.