Przejdź do menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych

Wydział Gospodarki Przestrzennej i Inwestycji

Naczelnik Wydziału: mgr inż. Stanisław Żółtek

tel: 18 2632 214

  1. Do zadań Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Inwestycji należy:
    • z zakresu gospodarki przestrzennej (Referat Gospodarki Przestrzennej):
      • przygotowanie dokumentacji niezbędnej do opracowania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Przygotowanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy,
      • prowadzenie rejestru wniosków o zmianę w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
      • przygotowanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy,
      • przygotowanie stosownych wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
      • prowadzenie procedury związanej z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
      • udzielanie bieżącej informacji stronom w sprawach dotyczących przeznaczenia terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego,
      • przygotowanie projektów decyzji administracyjnych i postanowień,
      • uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego z właściwymi organami,
      • wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
      • sporządzanie wyrysów graficznych z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
      • prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
      • współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego, uczestniczenie w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych na wezwanie organów nadzoru budowlanego.
    • z zakresu zamówień publicznych (Referat Zamówień Publicznych):
      • organizowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o przepisy Prawo zamówień publicznych we współpracy z innymi wydziałami i jednostkami gminy, które odpowiadają za część merytoryczną, w tym:
        • uzgadnianie składu Komisji Przetargowej i przygotowanie decyzji Wójta w tej sprawie,
        • opracowanie regulaminu Komisji Przetargowej, regulaminu konkursu,
        • opracowanie dokumentacji niezbędnej do dokonania zamówienia + Specyfikacja Warunków Zamówienia, zaproszenia do składnia ofert,
        • opracowanie dokumentacji postępowań i protokołów postępowań,
        • uczestniczenie w pracach Komisji Przetargowej i jej obsługa kancelaryjno- techniczna,
        • reprezentowanie Urzędu w ramach udzielonych upoważnień w kontaktach z Urzędem Zamówień Publicznych oraz innymi instytucjami związanymi z realizacją ustawy Prawo zamówień publicznych,
        • przygotowanie umów dla wykonawców będących rezultatem przeprowadzonych postępowań,
        • prowadzenie rejestru zamówień publicznych oraz rejestru umów i zleceń o zamówienia publiczne,
        • opisywanie faktur pod względem zgodności z przeprowadzonym postępowaniem,
        • prowadzenie zbioru przepisów prawnych i interpretacji w zakresie zamówień publicznych,
        • archiwizowanie dokumentacji przeprowadzonych postępowań o zamówienie publiczne,
        • sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach,
      • nadzorowanie działań dotyczących zamówień publicznych prowadzonych przez inne komórki organizacyjne Urzędu,
      • przygotowanie zleceń nieobjętych postępowaniem przetargowym.
    • z zakresu gospodarki komunalnej i inwestycji (Referat Inwestycji):
      • nadzorowanie modernizacji, adaptacji i remontów budynków gminnych,
      • nadzorowanie inwestycji gminnych,
      • współpraca z wykonawcami oraz inspektorami nadzoru celem jak najlepszej realizacji,
      • dokonywanie przekazywania placu budowy i odbiorów robót inwestycyjnych, remontowych i przekazywanie tych robót właściwym podmiotom,
      • prowadzenie ewidencji zadań inwestycyjnych,
      • tworzenie wieloletnich, rocznych bieżących planów w zakresie inwestycji, remontów i uzgodnienie z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi,
      • nadzór nad terminowością realizacji umów,
      • przygotowywanie dokumentacji celem uzyskania decyzji na użytkowanie obiektów nowo budowlanych i remontowych,
      • weryfikowanie pod względem merytorycznym faktur i wszelkich operacji związanych z prowadzoną inwestycją,
      • przygotowywanie uchwał w zakresie prowadzonych spraw oraz sprawozdawczość,
      • prowadzenie rejestru umów i zleceń dotyczących realizacji procesu inwestycyjnego,
      • pomoc przy opracowywaniu i przygotowywaniu wniosków związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych,
      • bieżące naprawy i konserwacja oświetlenia ulicznego,
      • nadzorowanie sprawności sieci wodociągowej, kanalizacyjnej oraz oczyszczalni ścieków,
      • bieżące utrzymanie dróg, remonty cząstkowe dróg,
      • organizacja i koordynacja zimowego utrzymania dróg,
      • sprawozdanie nadzoru inwestorskiego w imieniu Gminy nad robotami drogowymi,
      • obsługa zadań na rzecz społeczności romskiej,
      • nadzór merytoryczny nad prowadzeniem cmentarza komunalnego,
      • prowadzenie książek obiektu budowlanego.
    • z zakresu drogownictwa (Referat Drogownictwa i Transportu):
      • aktualizacja planów rozwoju sieci drogowej w aspekcie zmian w planach zagospodarowania przestrzennego Gminy,
      • opracowywanie planów remontów, przebudowy i budowy nowych dróg, mostów i obiektów inżynierskich,
      • aktualizacja ewidencji dróg i mostów na podstawie przeglądów okresowych i zmian spowodowanych rozbudową i przebudową sieci drogowej,
      • zapewnienie koordynacji wszelkich prac prowadzonych w pasie drogowym dróg gminnych,
      • określenie warunków technicznych budowy i przebudowy sieci własnej oraz określenie warunków technicznych wykonywania zjazdów, prowadzenia robót umieszczania urządzeń obcych w pasie drogowym dróg gminnych.
      • wydanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
      • wydawanie zezwoleń na prowadzenie robót w pasie drogowym,
      • egzekwowanie nałożonych treścią uzgodnień i decyzji zobowiązań stron w zakresie wskazanym w ppkt e), f), g),
      • sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem ruchu na drogach gminnych, poprzez opracowanie zmian i uzgadnianie projektów zmian w organizacji ruchu i oznakowania dróg oraz udział w komisji bezpieczeństwa ruchu,
      • wykonywanie zadań bieżącego utrzymania dróg gminnych poprzez zlecanie i nadzorowanie wykonania remontów cząstkowych, utrzymania drożności rowów i przepustów, koszenia traw w pasach drogowych,
      • sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem ustawy o drogach publicznych w zakresie ochrony pasa drogowego przed działaniami niepożądanymi, sprzecznymi z przepisami ustawy, stanowiącymi zagrożenie bezpieczeństwa ruchu lub skutkującymi uszkodzeniem drogi lub obiektu drogowego,
      • nadzór nad funkcjonowaniem transportu publicznego na terenie gminy, w tym zapewnienie koordynacji pracy transportu publicznego, a w szczególności przygotowywanie wniosków kierowanych do przewoźników o korektę rozkładu jazdy,
      • opiniowanie wniosków o koncesje na wykonywanie usług transportu publicznego na etapie wydawania zezwoleń przez Starostę,
      • opiniowanie, uzgadnianie oraz nadzór nad lokalizacja przystanków komunikacji publicznej,
      • opiniowanie, uzgadnianie, nadzór organizacji ruchu drogowego na drogach gminnych.
  2. Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GPI”.
  3. Referat Zamówień Publicznych realizuje zadania określone w ust. 1 pkt 2.
  4. Referat Inwestycji realizuje zadania określone w ust. 1 pkt 3.
  5. Referat Drogownictwa realizuje zadania określone w ust. 1 pkt 4.
  6. Referat Gospodarki Przestrzennej realizuje zadania określone w ust. 1 pkt 1.
  7. Referat Zamówień Publicznych przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GPI-ZP”.
  8. Referat Inwestycji przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GPI-I”.
  9. Referat Drogownictwa przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GPI-DR”.
  10. Referat Gospodarki Przestrzennej przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GPI-GP”.