Przejdź do menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych

Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich

Sekretarz Gminy: mgr Beata Szewczyk

tel: 18 2632 219


Do zadań Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy:

  1. w zakresie ewidencji ludności:
    1. prowadzenie dokumentacji ewidencji mieszkańców w bazie ewidencji mieszkańców,
    2. prowadzenie ewidencji pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców,
    3. prowadzenie i aktualizowanie komputerowej bazy danych w zakresie ewidencji ludności,
    4. prowadzenie rejestru wyborców,
    5. prowadzenie egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym w sprawach meldunkowych,
    6. wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu zameldowań i wymeldowań z urzędu,
    7. wydawanie poświadczeń zamieszkania, zaświadczeń i poświadczeń w sprawach rentowych i związanych z zatrudnieniem poza granicami Polski,
    8. współdziałanie z PESEL, TBD, USC, urzędami gmin, organami policji i wojskowymi w sprawach wynikających z ruchu ludności oraz w zakresie przestrzegania dyscypliny meldunkowej, a także w związku z wystawianiem dokumentu tożsamości,
    9. sporządzanie wykazu osób podlegających rejestracji na potrzeby kwalifikacji wojskowej,
    10. nadawanie numerów ewidencyjnych w dokumentacji ewidencyjnej i dowodowej,
    11. załatwianie wszelkich pozostałych spraw obywateli wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
    12. wydawanie, wymiana i kasowanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
    13. prowadzenie archiwum teczek dokumentów tożsamości oraz dokumentacji ewidencyjnej,
    14. rozpatrywanie wniosków o udostępnianie danych osobowych.
  2. w zakresie organizacyjno — administracyjnym:
    1. zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu,
    2. dokonywanie zakupów spożywczych, gospodarczych, materiałów biurowych,
    3. zapewnienie sprawnego kierowania i prawidłowego nadzoru nad funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych Gminy,
    4. prowadzenie spraw dotyczących sołectw i sołtysów, zwoływanie i obsługa narad sołtysów, współpraca z sołtysami oraz koordynacja działań,
    5. zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa,
    6. prowadzenie rejestru przepisów gminnych,
    7. racjonalne gospodarowanie etatami i funduszem płac,
    8. prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników Urzędu,
    9. prowadzenie spraw kadrowych pracowników interwencyjnych, stażystów, praktykantów,
    10. prowadzenie rejestrów: delegacji, decyzji i zarządzeń Wójta, zarządzeń kierownika jednostki, centralnego rejestru umów,
    11. prowadzenie spraw dotyczących kontroli, w tym przechowywanie protokołów kontroli i zaleceń pokontrolnych, prowadzenie książki kontroli,
    12. współpraca z ośrodkami zdrowia, mającymi siedzibę na terenie gminy,
    13. koordynowanie działań w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia oraz realizacja zadań własnych wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących ochrony zdrowia,
    14. prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
    15. aktualizacja tablicy ogłoszeń urzędu,
    16. prowadzenie zadań administracyjnych oraz prac kancelaryjno — technicznych związanych z obsługą Rady Gminy i obsługą jednostek pomocniczych,
    17. prowadzenie rejestru uchwał Rady Gminy, rejestru protokołów sesji,
    18. prowadzenie spraw organizacyjnych Przewodniczącego Rady oraz Rady Gminy,
    19. załatwianie spraw publikacji uchwał w Dzienniku Urzędowym,
    20. nadzór, koordynowanie i kontrola rozpatrywania skarg, wniosków i listów,
    21. prowadzenie kancelarii, obsługa sekretariatu Wójta i Zastępców Wójta, zapewnienie właściwego obiegu dokumentów i korespondencji wpływającej do Wójta i Zastępców Wójta,
    22. organizowanie przyjęć interesantów przez Wójta i Zastępców Wójta,
    23. obsługa dziennika podawczego, biura obsługi mieszkańców oraz wszystkich spraw zleconych przez przełożonych z zakresu wydziału,
    24. prowadzenie archiwum zakładowego, nadzór nad przyjmowaniem dokumentów, współpraca z właściwym ośrodkiem Archiwum Państwowego, realizacja zaleceń pokontrolnych,
    25. przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach publicznych oraz organizacji imprez, uroczystości i obchodów jednodniowych,
    26. rozpatrywanie wniosków o udostępnienie informacji publicznej w zakresie dotyczącym zadań wydziału,
    27. współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także wykonywania kar ograniczenia wolności,
    28. prowadzenie spraw związanych z Biuletynem Informacji Publicznej,
    29. nadzór i kontrola nad działalnością programową bibliotek publicznych i ośrodków kultury,
    30. przyjmowanie, analiza i przechowywanie oświadczeń majątkowych,
    31. ewidencja tytułów, odznaczeń i medali nadawanych przez Radę Gminy,
    32. organizacja Złotych Godów,
    33. obsługa systemu zgłoszeń naruszeń prawa – wewnętrznych i zewnętrznych (sygnaliści),
    34. nadzór nad systemem e - dokument,
    35. obsługa punktu potwierdzania profilu zaufanego,
    36. obsługa usług na e-PUAP,
    37. prowadzenie rejestru informacji publicznej i koordynowanie spraw w wydziałach urzędu,
    38. obsługa organizacyjna i gospodarcza sal konferencyjnych urzędu i organizowanych tam spotkań, szkoleń, konferencji,
    39. obsługa organizacyjna Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej,
  3. w zakresie spraw wojskowych:
    1. prowadzenie rejestracji i kwalifikacji wojskowej,
    2. przygotowanie rozstrzygnięć w przedmiocie grzywny w celu rejestracji lub przymuszenia w przedmiocie doprowadzenia osób, które nie stawiły się do kwalifikacji wojskowej,
    3. przygotowywanie decyzji Wójta orzekających o konieczności sprawowania przez osobę podlegającą obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
    4. prowadzenie w czasie kwalifikacji wojskowej listy osób, które nie stawiły się do komisji kwalifikacji wojskowej.
  4. w zakresie koordynatora dostępności:
    1. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy Nowy Targ,
    2. przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U.2024.1411 t.j.),
    3. monitorowanie działalności Urzędu Gminy Nowy Targ w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  5. w zakresie obsługi informatycznej:
    1. nadzór nad sprawnym funkcjonowaniem urządzeń komputerowych (sieci informatycznej, serwerów, komputerów, drukarek),
    2. nadzór nad obsługą multimedialną urzędu,
    3. prowadzenie i nadzór nad stroną www urzędu i Biuletynu Informacji Publicznej,
    4. nadzór nad sprawnym funkcjonowaniem systemów operacyjnych zainstalowanych na serwerach i komputerach,
    5. nadzór nad sprawnym funkcjonowaniem oprogramowania użytkowego istniejącego
      w urzędzie i udzielanie instruktażu w zakresie podstawowej obsługi programów dziedzinowych,
    6. nadzór nad bezpieczeństwem systemu informatycznego od strony sprzętowej,
    7. nadzór nad wykonywaniem kopii zapasowych,
    8. nadzór nad gospodarowaniem sprzętem komputerowym i akcesoriami komputerowymi,
    9. nadzór nad właściwym wykorzystaniem sprzętu komputerowego i udzielanie instruktażu w zakresie podstawowej obsługi komputerów, drukarek, kserokopiarek,
    10. analizowanie rynku oprogramowania pod kątem możliwości wdrożenia w urzędzie nowoczesnych systemów informatycznych wspomagających pracę wydziałów z uwzględnieniem ich specyfiki,
    11. zapewnienie obsługi informatycznej dla jednostek organizacyjnych Gminy Nowy Targ;
  6. w zakresie gospodarczym:
    1. zapewnienie prawidłowej eksploatacji budynków i pomieszczeń użytkowanych przez Urząd,
    2. wskazywanie potrzeby prowadzenia remontów, modernizacji i prac adaptacyjnych obiektów i pomieszczeń użytkowanych przez Urząd,
    3. zamawianie pieczęci urzędowych, prowadzenie ich ewidencji oraz likwidacji,
    4. prowadzenie spraw związanych z prenumeratą wydawnictw specjalistycznych, czasopism i prasy,
    5. zakup usług telefonii komórkowej i stacjonarnej,
    6. prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodu służbowego,
    7. gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi Urzędu,
    8. prowadzenie magazynu materiałów biurowych i gospodarczych.

Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „SO”.