Przejdź do menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Naczelnik wydziału: mgr inż. Józef Krawontka

tel: 18 2632 222


Do zadań Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy:

  1. z zakresu gospodarki nieruchomościami (Referat Gospodarki Nieruchomościami):
    1. przygotowywanie wymaganych dokumentów programowych/planistycznych z zakresu gospodarowania gminnymi nieruchomościami, lokalami mieszkalnymi,
    2. prowadzenie rejestru gruntów i budynków mienia komunalnego,
    3. przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej dla celów sprzedaży, dzierżawy i najmu lokali, przetargów, zarządu i użytkowania wieczystego,
    4. sporządzanie i rejestracja umów dzierżaw, najmu, kupna i sprzedaży,
    5. przygotowywanie dokumentacji do komunalizacji na rzecz Gminy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa,
    6. kompletowanie dokumentów i przekazywanie do ewidencji gruntów,
    7. tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy oraz nabywanie nieruchomości na inne cele, w tym pod inwestycje gminne,
    8. przeprowadzanie działań zmierzających do regulacji stanów prawnych nieruchomości mienia komunalnego, w szczególności terenów szkolnych, dróg gminnych w tym przygotowywanie wniosków wieczysto-księgowych,
    9. prowadzenie spraw z zakresu wykorzystania prawa pierwokupu nieruchomości,
    10. organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości gminnych,
    11. bieżąca ewidencja wartościowa i ilościowa gruntów wraz z dokonywaniem bieżących zmian,
  2. z zakresu ochrony mienia gminnego (Referat Gospodarki Nieruchomościami):
    1. prowadzenie bieżącego nadzoru nad zagospodarowaniem mienia komunalnego oraz przedstawianie w tym zakresie okresowych wniosków Wójtowi Gminy,
    2. nadzór na mieniem gminnym oddanym przez Radę Gminy poszczególnym sołectwom.
    3. zarządzanie nieruchomościami gminnymi, które nie zostały przekazane w drodze umów innym podmiotom,
    4. przygotowanie umów cywilnoprawnych (użyczenie, dzierżawa, najem) oraz przekazywanie w trwały zarząd nieruchomości gminnych,
    5. zarządzanie gminnym zasobem mieszkaniowym, w tym przygotowanie umów o najem lokali,
    6. weryfikacja opłat i sporządzanie aneksów,
    7. sporządzanie deklaracji podatkowej mienia gminnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  3. z zakresu geodezji:
    1. prowadzenie spraw o rozgraniczenia nieruchomości a w tym przygotowywanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych, analiza i kontrola operatów geodezyjnych, orzekanie o umorzeniu i zatwierdzeniu granic przesyłanie dokumentacji wraz opinia do organów wyższych instancji i Sądu,
    2. wykonywanie zadań z zakresu podziału gruntów, w tym wydawanie decyzji zatwierdzających podziały i przekazywanie kompletu dokumentów do zmian w ewidencji gruntów.
  4. z zakresu nazewnictwa ulic i numeracji nieruchomości:
    1. prowadzenie rejestru nadanych numerów oraz zbioru dokumentów z odbiorów budynków,
    2. wydawanie zawiadomień o nadaniu numeracji budynków z przesłaniem do stosownych organów,
    3. przygotowywanie uchwał i zmiany numeracji,
    4. wydawanie zaświadczeń o lokalizacji budynków do celów prawnych.
  5. z zakresu innych zadań:
    1. prowadzenie spraw związanych z naliczeniem i pobieraniem opłaty planistycznej, o której mowa w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
    2. nadzór nad dokumentacja uwłaszczeniową. wydawanie postanowień odnośnie błędów na Aktach Własności Ziemi, wydawanie zaświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego do celów KRUS,
    3. regulacja stanu prawnego dróg,
    4. naliczanie opłat służebności przesyłu urządzeń infrastruktury technicznej przez nieruchomości gminne nie będące drogami publicznymi,
    5. obsługa zadań na rzecz społeczności romskiej.

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GN”.

Referat Gospodarki Nieruchomościami realizuje zadania określone w ust. 1 pkt 1 i 2.

Referat Gospodarki Nieruchomościami przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GN-N”