Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Naczelnik wydziału: mgr inż. Józef Krawontka
tel: 18 2632 222
Do zadań Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy:
- z zakresu gospodarki nieruchomościami (Referat Gospodarki Nieruchomościami):
- przygotowywanie wymaganych dokumentów programowych/planistycznych z zakresu gospodarowania gminnymi nieruchomościami, lokalami mieszkalnymi,
- prowadzenie rejestru gruntów i budynków mienia komunalnego,
- przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej dla celów sprzedaży, dzierżawy i najmu lokali, przetargów, zarządu i użytkowania wieczystego,
- sporządzanie i rejestracja umów dzierżaw, najmu, kupna i sprzedaży,
- przygotowywanie dokumentacji do komunalizacji na rzecz Gminy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa,
- kompletowanie dokumentów i przekazywanie do ewidencji gruntów,
- tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy oraz nabywanie nieruchomości na inne cele, w tym pod inwestycje gminne,
- przeprowadzanie działań zmierzających do regulacji stanów prawnych nieruchomości mienia komunalnego, w szczególności terenów szkolnych, dróg gminnych w tym przygotowywanie wniosków wieczysto-księgowych,
- prowadzenie spraw z zakresu wykorzystania prawa pierwokupu nieruchomości,
- organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości gminnych,
- bieżąca ewidencja wartościowa i ilościowa gruntów wraz z dokonywaniem bieżących zmian,
- z zakresu ochrony mienia gminnego (Referat Gospodarki Nieruchomościami):
- prowadzenie bieżącego nadzoru nad zagospodarowaniem mienia komunalnego oraz przedstawianie w tym zakresie okresowych wniosków Wójtowi Gminy,
- nadzór na mieniem gminnym oddanym przez Radę Gminy poszczególnym sołectwom.
- zarządzanie nieruchomościami gminnymi, które nie zostały przekazane w drodze umów innym podmiotom,
- przygotowanie umów cywilnoprawnych (użyczenie, dzierżawa, najem) oraz przekazywanie w trwały zarząd nieruchomości gminnych,
- zarządzanie gminnym zasobem mieszkaniowym, w tym przygotowanie umów o najem lokali,
- weryfikacja opłat i sporządzanie aneksów,
- sporządzanie deklaracji podatkowej mienia gminnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- z zakresu geodezji:
- prowadzenie spraw o rozgraniczenia nieruchomości a w tym przygotowywanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych, analiza i kontrola operatów geodezyjnych, orzekanie o umorzeniu i zatwierdzeniu granic przesyłanie dokumentacji wraz opinia do organów wyższych instancji i Sądu,
- wykonywanie zadań z zakresu podziału gruntów, w tym wydawanie decyzji zatwierdzających podziały i przekazywanie kompletu dokumentów do zmian w ewidencji gruntów.
- z zakresu nazewnictwa ulic i numeracji nieruchomości:
- prowadzenie rejestru nadanych numerów oraz zbioru dokumentów z odbiorów budynków,
- wydawanie zawiadomień o nadaniu numeracji budynków z przesłaniem do stosownych organów,
- przygotowywanie uchwał i zmiany numeracji,
- wydawanie zaświadczeń o lokalizacji budynków do celów prawnych.
- z zakresu innych zadań:
- prowadzenie spraw związanych z naliczeniem i pobieraniem opłaty planistycznej, o której mowa w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- nadzór nad dokumentacja uwłaszczeniową. wydawanie postanowień odnośnie błędów na Aktach Własności Ziemi, wydawanie zaświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego do celów KRUS,
- regulacja stanu prawnego dróg,
- naliczanie opłat służebności przesyłu urządzeń infrastruktury technicznej przez nieruchomości gminne nie będące drogami publicznymi,
- obsługa zadań na rzecz społeczności romskiej.
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GN”.
Referat Gospodarki Nieruchomościami realizuje zadania określone w ust. 1 pkt 1 i 2.
Referat Gospodarki Nieruchomościami przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem „GN-N”.