
Od 1 grudnia 2022 r. wdrożony został System Informacji o Dostępie do Usług Stacjonarnego Internetu szerokopasmowego, dostępny pod adresem internet.gov.pl.
Na stronie internet.gov.pl, poza możliwością raportowania informacji o punktach adresowych, w których jest możliwe bądź jest planowane usług transmisji danych zapewniających stacjonarny szerokopasmowy dostęp do Internetu, umożliwia również zgłaszanie pustostanów.
Zgłoszenie pustostanów przez Obywateli umożliwi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów prawidłowe zaplanowanie interwencji publicznych na projekty budowlane sieci szerokopasmowych dofinansowanych ze środków Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy oraz Krajowego Planu Odbudowy. Dzięki takim zgłoszeniom będzie wiadomo, w jakich budynkach nie znajdują się potencjalni użytkownicy końcowi usług dostępu do internetu.
Informacje o pustostanach nie są publicznie dostępne na stronie internet.gov.pl – będą widoczne jedynie dla ministra ds. informatyzacji, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz przedsiębiorców telekomunikacyjnych planujących budowę sieci szerokopasmowych.