Rada Gminy Nowy Targ działając na podstawie art. 6c ust. 2 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 733 ze zm.) pojęła uchwałę Nr XV/179/2025 z dnia 25 czerwca 2025 roku (Dz. U. Woj. Małopolskiego z dnia 3 lipca 2025 r. poz. 4212) o odbieraniu z dniem 1 stycznia 2026 r. odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, czyli o włączeniu tych właścicieli nieruchomości do zorganizowanego przez gminę systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

W związku z powyższym działając na podstawie art. 6c ust. 3d i 3e ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 733) Wójt Gminy Nowy Targ informuje, że w dniu 2 grudnia 2025 roku została zawarta Umowa nr GPI-ZP.272.66.2025 na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Nowy Targ, na których nie zamieszkują mieszkańcy.
Umowa obowiązuje od dnia 01.01.2026 roku do dnia 30.09.2026 roku.